Norrtälje kommun - printkampanj covid-19
Under sommaren tredubblas invånarantalet i Norrtälje på grund av alla sommargäster. Och risken för smittspridning på badstränder, i affärer och färjeläger var uppenbar. Våra vänner på kommunikationsavdelningen fick slita hårt för att engagera patrullerande informatörer, informera via affischer och i sociala kanaler för att stävja riskerna. Man hade också tagit fram ett specifikt manér för att få kommunikationen att hålla ihop och kännas igen. Vi fick frågan om vi ville hitta någon infallsvinkel och idé i samma manér till deras annonsutrymme i lokaltidningen under sommaren. Och visst ville vi det!
Under tiden för detta hade vi märkt att fler och fler i skuggan av pandemitrötthet börjat resonera i termen att ”man inte var orolig för viruset för egen del” som ett försvar att leva sitt liv så normalt som möjligt. Ett feltänk som oroade oss då det kunde ge fatala konsekvenser. För visst riskerar vi ju andras liv (och även våra nära och kära) om vi inte är försiktiga.
Enheter
Tidningsannonser